01 mei '19

Connectie vinden

2090
door Tina Deneyer
De regionale televisie blijft een sterk merk. Dat blijkt uit een studie van marktonderzoeksbureau Why5research bij bijna 1.600 Vlamingen.

‘Regionale zenders hebben nog steeds hun rol en relevantie in het snel veranderende medialandschap. De mensen die we ondervroegen, gaven de regiozenders 7,2 op 10’, zegt onderzoeker Dries Dekeukeleire. ‘Van alle andere mediamerken in Vlaanderen doet alleen zender ‘één’ beter.’ RINGtv, de regionale televisiezender van Halle­-Vilvoorde, blijkt uit het onderzoek goed te scoren wat betreft betrouwbaarheid en toegankelijkheid van de berichtgeving. ‘Zowel op informatief als emotioneel niveau zorgt RINGtv voor een bepaalde verbondenheid tussen mens en regio’, aldus Dekeukeleire. Een mooi rapport dus, maar alles kan uiteraard beter. ‘Ook RINGtv staat, net als de andere collega’s in het medialandschap, voor de grote uitdaging om meer connectie te vinden met jongeren. De sleutel daartoe ligt duidelijk in het digitale.’ Daarom wil RINGtv in de toekomst nog meer inzetten op zijn website, sociale media en andere digitale kanalen.